brand aktivering

Få liv i dit varemærke med brand activation

Mangler du eller nogen i din familie hjælp til at få et koncept til at blive til et anerkendt varemærke, så kan brand activation være den rette løsning. Formålet er at gøre den ønskede forbruger opmærksom på netop dit varemærke, og hvad det dækker over. Denne artikel giver dig fem råd til at opnå dette samt viden om, hvor du kan opsøge sparring.

Hvordan får jeg aktiveret mit varemærke?

Man kan dele brand activation op i fem underpunkter, der tilsammen udgør en skabelon for, hvordan du får succes med dit varemærke. Se rådene herunder:

  1. Det er vigtigt at dit varemærke forbindes med et vist kvalitetsniveau, og at dine forbrugere oplever, at dit varemærke lever op til deres forventninger.
  2. Hav øje for forbrugernes behov, da det vil ændre sig med tiden. Du kan eventuelt opnå viden om disse behov ved at interagere med dine forbrugere på sociale medier.
  3. Overvej dit varemærkes relevans for dine forbrugere, da deres behov netop kan ændre sig over tid.
  4. Sørg for at dine ansatte dedikerer sig til varemærket og dermed sørger for, at der ikke gås på kompromis med de værdier, som dit mærke skal repræsentere.
  5. Vær opmærksom på touch points, hvor dine forbrugere interagerer med dit varemærke, da alle disse interaktioner er vigtige for det samlede indtryk.

Få hjælp til brand activation

Virker ovenstående punkter lidt uhåndgribelige, så er der hjælp at hente hos https://citrusmedia.dk/media-og-services/brand-activation/, hvor et team af eksperter står klar til at sætte skub i dit varemærke. Dette gøres gennem udvikling af kreative kampagner, aktivering og events, der når ud til forbrugerne via digitale eller traditionelle medier. Brugen af events har f.eks. den fordel, at det inddrager forbrugerne og dermed giver dem en ”hands-on” oplevelse. Det kan være medvirkende til, at det netop er dit varemærke, de kommer til at huske fremover.

brand strategi

Hvorfor skal jeg bruge brand activation?

Du har et produkt og er overbevist om, at det er et godt produkt. Hvorfor er det så nødvendigt med brand activation? Selv hvis dit produkt er originalt, lækkert og funktionelt, er det ikke nødvendigvis nok til at få gang i salget. Du har også brug for et varemærke, som forbrugerne kan forbinde dit produkt med. Det er vigtigt, at mærket forbindes med noget positivt hos din valgte målgruppe, og at forbrugerne får øjnene op for produktet gennem forskellige former for medier.

Et godt eksempel på, hvorfor et stærkt varemærke er vigtigt, ses hos store mærker såsom Red Bull og Apple, der blandt andet har fået så meget succes med salg, fordi de fleste mennesker kender til dem, og fordi deres forbrugere forbinder disse mærker med noget positivt.

Hvis man udelukkende så på kvaliteten af deres produkter, findes der sikkert nogle tilsvarende produkter fra andre producenter, der er lige så gode til en lavere pris. På trods af dette sælger de store mærker ofte bedst, hvilket illustrerer vigtigheden af at få liv i sit varemærke.